Let's get to work.

Det är nu dags att få min blogg i arbete. Jag skall, som jag skrev i ett inlägg nedan lära ut min personliga kunskaper vad gäller personlig utveckling, drömmar och mål.

Om du fortfarande läser det här inlägget, förstår jag att du är en person med drömmar mål som är villig att lära dig mer för att nå dina mål. Det är denna motivation som krävs för att få ut något av det jag kommer lära er om. Så låt oss sätta igång.

DRÖM STORT
Det första steget i vägen till framgång är DRÖMMAR. Låt dig fantisera vilt tills du hittar det du verkligen vill, det du drömmer om. Föreställ dig att det inte finns några begränsningar. Ni har kanske precis som jag hört citatet "Vad skulle jag vilja drömma, ifall jag visste att denna drömmen skulle bli sann?" Tänk er att ni har alla kontakter ni behöver, rätt hälsotillstånd, pengar, tid osv och skriv ner allt som poppar upp i era huvuden.

För att förenkla denna processen, låt oss tänka oss in 5 år in i framtiden. Hur vill vi att vår verklighet skall se ut nu? Se till att du gör dina drömmar tydliga för dig själv, för ju tydligare visionen är för målet, destå snabbare kommer du röra dig mot målet. Bara att du vågar dröma stora drömmar, höjer dessutom din självrespekt vilket senare gynnar ut i bättre självförtroende och lycka.

Så ta fram penna och papper och skriv ner alla era drömmar. Små och stora. Tänk dig sedan fram i tiden då alla målen är uppfyllda. Vad skulle jag gjort i nuet för att nå dit jag är idag(framtiden)? Vilka steg skulle jag tagit? Skriv ner alla sett du kan komma på för att nå ditt mål. Ta sedan första steget inom en av målen redan idag. Börja jobba mot din framgång!
See what I mean? Gör dina mål så tydliga för dig själv som möjligt. Gör något visuellt som min bild över tex.


Kommentarer
Postat av: rebecca - modeblogg med outfits

Så klokt! Detta tar verkligen tag i mig.

Keep up the good work :)

Svar: åh va härligt att höra! tack! :D
Nina

2012-07-16 @ 17:35:41
URL: http://fashionminded.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0