Still alive.

Jag är framme och allt känns bra. Igår morse vaknade jag och de andra utbytesstudenterna på Ibis i stockholm runt 4 tiden och tog en minibuss till Arlanda. Vårt plan lyfte runt 8 tiden och flög oss till Englands stora flygplats Heathrow. Där mötte vi ytterligare ca 60 studenter som åkte med oss på nästa flyg. Flyget mellan England och Chicago tog drygt 7 timmar men var helt okej då man hade bra filmer osv att kolla på. Väl framme i Chicago splittrade vi på oss och jag och en till student tog planet till Philadelphia. När planet flög in för landning var klockan runt 9 tiden och det var därför mörkt ute men alla ljus i staden lös upp marken och fick den att glöda. Det var galet vackert. Min värdfamilj mötte mig på flygplatsen med gott humör och körde hem mig till huset. Jag kom i säng ca halv ett deras tid, med andra ord ca halv sju svensk tid. Så resan tog sammanlagt ca 27 timmar från dörr till dörr. 
 
Idag kände jag verkligen av konsekvenserna av gårdagens resa, vilket resulterade i en lugn dag med en liten rundtur i stan och så vidare. Nu skall jag nog snart sova så jag kommer igen sömnmässigt. 
Just nu ligger jag i sängen i mitt nya rum. Rummet är jättemysigt! Det är rosa väggar en garderob, skrivbord, en säng och en byrå. I really like it.

Kommentarer
Postat av: annmari

åååh vad bra att allt gick så bra!!! puss på dig hjärtat <3 ta hand om dig!

2012-08-20 @ 11:25:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0