From start till now.

Hej på er!
Som ni har märkt så skriver jag min blogg mestadelens på engelska under detta året. Varför? Två enkla anledningar. Först, för att mina vänner i america skall kunna läsa bloggen, och för det andra för att jag vill försöka hålla mitt språk till engelska så mycket jag kan. Det är ju trots allt för engelskan som jag åkte i första taget. Men nu kände jag att jag behövde en liten svensk samanfattning här, för er som inte riktigt har följt med på vad som hänt under mitt år hitills. 
 
Jag lämnade sverige den 17 Augusti och flyttade in hos en familj som bodde nära Philadelpia. Jag gick i skolan där och började i volleyboll laget. Jag hade en jättebra tid. Men tyvärr så fungerade inte jag och min familj så bra, så jag var tvungen att byta. Så veckan innan thanksgiving så fick jag ett telefonsamtal från min organisation som sa att de hade en ny familj jag kunde flytta in med. Så jag var tvungen att säga ett sorgset adjö till mina vänner i skolan och tre dagar senare flyttade jag. Många tårar och kramar. 
 
Min nya familj bor lite längre ifrån Philadelphia och lite mer ut på landet. Men så fort jag bott med familjen i ca 2 dagar så visste jag att jag var rätt. De välkomnade mig med öppna armar och helt plötsligt kunde jag andas igen. Men detta innebar också en ny skola. Det kändes till en början lite jobbigt men när första dagen kom, kännde jag mig mer taggad än nervös. Första helgen därpå hade jag en sleepover med några vänner från skolan och sedan dess har allt flutit på underbart. 

Så med en liten jobbig start på året, har jag nu en större uppskattning för vad jag har nu. Det var ett wake up call som jag behövde och en situation jag aldrig förr har behövt hantera. Men nu i efterhand är jag tacksam för det, och kan lämna det bakom mig med motivation att fortsätta framåt. 
Love you all!
Från er Nina i Usa
 

Kommentarer
Postat av: moa

gud vad jag saknar dig! <3

2013-01-01 @ 14:45:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0