Your life will turn out the way you want it to.

Jag kommer börja med att fråga dig samma som min 5 åriga kusin brukar fråga mig. Vad vill du bli när du blir stor?

Ta dig en minut och tänk över ditt svar.

De flesta av oss svarar en fråga som denna med en klackspark och skrattar sedan åt vårt svar som ofta lyder något i stil med "Jag skall bli känd". Men om det är känd du vill bli, varför skrattar du åt det då? För att det inte är möjligt? För att du inte är tillräckligt duktig inom det område det gäller?
BULLSHIT! Just du som läser detta, vem du än är så skulle du kunna bli känd, eller uppnå vilken dröm du än har om det var något du verkligen vill. 

Men hur undrar ni säkert då. Jag har tyvärr ingen lösning till denna frågan, eftersom det inte existerar. Men det som existerar är dock verktygen om hur du kommer dit...

Det du behöver göra för att uppnå dina drömmar, är att först göra helt klart för dig vad det är du vill. Om du drömmer om att köpa ett hus i Malibu, föreställ dig då huset, känn känslan av att sätta in nyckeln i låset och föreställ dig redan som du äger huset. Gör ditt mål så tydligt för dig, så det känns som det redan är uppfyllt. Vilken dröm det än innebär. Jobba aktivt med dina tankar, och fokusera på redan leva i drömmen och du kommer omedvetet dras till saker som för dig närmare ditt mål. Hur kommer detta sig då? Jo, våran hjärna är så fantastisk så att när du har gjort helt klart för den, vad det är du vill, så kommer den ständigt söka möjligheter som kommer hjälpa dig påvägen. Låter det bra?

Du har chansen att forma din framtid PRECIS som du vill, så vad väntar du på?


Kommentarer
Postat av: lovisa

SV: å tack, men då ska vi inte tala om din blogg! du jag har ingen aning om vad mina drömmar är? :)

2012-03-30 @ 20:40:19
URL: http://lovisalinnea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0